Fortsätt till huvudinnehåll

Mellolördag.

Vad ska man göra med en ledig dag egentligen?

Vi var lite vilsna, lite rastlösa, och hade lite slut på idéer, men det var ju lördag för tusan, det ska vara en rolig dag. Vi började med att lunch-fika på Herrängens gård, myspys. Att arvsmassorna väljer sitt fika med ögonen så att jag "måste" äta upp det de väljer utöver mitt eget, är ju något av en win-win; de äter lite sött, jag får mycket sött.

Sen kollade vi in, och spånade kring, förvaringslösningar och hobbyhörna här hemma. Det mest otroliga är väl att vi kanske fick lite inspiration. När vi får tid och möjlighet får vi spåna vidare.

Den bästa inspirationen kom av att vi bjöd in mammakompisen med familj för en Mello-kväll. Middag, snacks, Rolandz och gott sällskap, vad mer kan man begära av en lördag. Arvsmassorna röjde fullt ut med kompisen, så pass att Mello tappade den lilla attraktion som deras förskolekompisar hypat upp det till. Polarn brukar somna vid låt nummer tre, idag sa hon att hon skulle visa hur hon somnar, istället för att hålla sig vaken, och hon håller vad hon lovar. Dock får hon en eloge för att hon höll ut till låt nummer fem den här gången.

Mello-schmello, ingen höjdare, men en bra anledning att hänga lite med gott sällskap.

Imorgon ska vi försöka göra något gott av en söndag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.