Fortsätt till huvudinnehåll

Frisk luft.

En fördel med att vabba är att slippa ge sig ut några längre stunder i rådande väderlek.
En nackdel är att jag har en del att försök läsa, eller i alla fall försöka förstå de större dragen i.

En annan nackdel är att arvsmassorna är totalt "My little pony"-frälsta. Att vara hemma hela dagen innebär därför att de har möjlighet att totalt hänge sig till Pinky Pie, Rainbow Dash, Fluttershy, Apple Jack, Rarity, Twilight Sparkle, Prinsessan Luna och Celestia, Discord, Spike och alla andra. Om de inte tittar på avsnitt så sjunger de ledmotivet, eller berättar handlingen i avsnitt, eller gör pärlplattor, eller ritar saker som har med det att göra. Eller rättare sagt ber mamma att googla och sedan rita av ponnysarnas cutiemarks (de som vet de vet).

Det har varit ett par långa dagar.

Det var därför näst intill skönt att ge sig ut i kylan för att spendera kvällen med att äta middag med JL.
Inte så skönt att jag inte blev tacksam för att Odenplans station låg under mark när det var dags att åka hem, för jag kanske inte ville vänta på ett tåg i 10 minuter klockan 22.00 i det här vädret. Men den friska luften fanns nog mest i sällskapet snarare än utomhus.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.