Fortsätt till huvudinnehåll

Hej, igen!

Dagen började så här:
Jag funderar allvarligt på om det är samma jäkel som har blivit stammis här hemma. 

Men det blev bättre. Det var kurs- och terminsavslutning idag. Nu väntar 12 veckor utan att grubbla över vad som ska hinna läsas, vad som ska lämnas in när, vilka böcker som ska ordnas, var man ska befinna sig och vilken tid, och utan att behöva fundera/processa/bearbeta saker i skallen dygnet runt. 
Det känns nästan lite vemodigt, som att jag inte vet vad jag ska göra med mig själv.

Men för en gångs skull kunde jag unna mig själv något. Jag har suktat efter en sådan där så kallad "soft coat" som "alla" har, men känt mig avskräckt när prislapparna legat på 7-800. Det är en sommarkappa, knappt det, en blandning mellan kappa och lång blus egentligen. Så gled jag väl in på Indiska idag, för att de hade rea, trots att jag sällan hittar något som passar mig där. Och där hängde en, för 199 pix istället för 599.

Och när jag letar efter en bild på fyndet så ser jag att den kostar 399 på rea på deras hemsida.

Så jag har inte bara mött min fobi på nära håll, igen, jag har unnat mig något, och det blev ett riktigt fynd.
Det blev inte en så pestig fredag som vår nya inneboende kunde fått mig att tro imorse.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.