Fortsätt till huvudinnehåll

En sån dag.

Förskolan ringde lagom när jag skulle äta lunch. Att de alltid får en att missa lunchen förresten. Pyret hade inte velat äta. Ha. Haha. Hahahahaha. Och?


Nä, hon hade varit sur över något på morgonen, så hon åt ingen frukost. Nääääe? 


Sen hade de haft vattenmelon och hon ville inte ha för den smakade konstigt. Men, hon gillar inte vattenmelon.


Sen hade velat att hon drack vatten, men efter en mun sa hon surt att nu hade hon druckit och ville inte dricka mer. Ja? Det låter väl precis som hon.


Sen hade hon inte velat äta lunch, fast det var ris! Men det ville hon inte här om veckan heller ju.


Ett annat barn hade gjort så, och då hade hen halsfluss, så Pyret kanske har ont i halsen? Jaha, så det har gått halsfluss? Näe, det var ju ett tag sen.


I alla fall, frågan är ju om hon kan vara kvar under dagen. Vink, vink, nudge, nudge. Okej jag hämtar väl då.


När jag hämtade var Polarn på vilostund och sov så jag och Pyret gick hem en sväng. Eller gick, hon hoppade och skuttade. Sen gick vi och handlade och gick hem och åt på balkongen. Hon åt en glass, två små yoghurt, en tunnbrödssmörgås med ost och ville lite senare ha ett äpple. Efter det roade vi oss med att göra en pärlplatta i present till Polarn, vi hjälptes åt att dammsuga, vi gick och kollade lite i affärer och gjorde sedan sällskap med morfar för att hämta Polarn.


Jag vet att de är försiktiga. Jag förstår om de inte vill att barn ska vara på förskolan om de mår dåligt. Jag köper att de måste försöka förutse problem.
Men att Pyret är liten och kinkig i maten har vi påpekat hundra gånger, så det känns som en fånig indikation. 

Antalet gånger vi har hämtat barnen efter att förskolan ringt och de faktiskt varit sjuka är typ 2, antalet gånger vi har hämtat friska barn är tvåsiffrigt. Då blir man kanske lite irriterad och känner att de överreagerar.

Nåväl, Pyret och jag fick lite tid ensamma, och gjorde planetens coolaste pärlplatta till Polarn. 

Kommentarer

Lotta sa…
men alltså seriöst...hon kanske har halsfluss...ok och då borde hon även ha feber...och hon borde lukta lite illa i munnen.
herregud vilka människor det finns i förskolevärlden, jag blir på riktigt förbannad över att vissa ens får jobba med människor..

men skönt ni fick en fin dag iaf trots att hon är frisk.
och hoppas nu att dom kollar en extra gång innan dom skickar hem dem.

kram kram
B.o.B. sa…
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
B.o.B. sa…
Ja, som sagt, jag kan förstå om de är försiktiga, men ibland känns det lite orutinerat. Sen kanske jag blir extra irriterad för att de ger långa försvarstal när man sen visar upp en frisk unge, eller beter sig som att de inte tror en.
Men visst, jag och Pyret behövde få lite ostörd tid tillsammans så det var ju en bra vinst.

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.