Fortsätt till huvudinnehåll

Bättre begagnat.

Jag älskar secondhand.
Ett par byxor.
Två kjolar.
En blus.
En stor, grovstickad kofta.
Två vanliga koftor.
En väst.
En kashmir tröja.
En liten handväska.
Ett par barnskor.
En Bamse-handdocka.
150 kronor.

Bamse-handdockan blev Pyret helt besatt av, jag fick gå runt med den på handen hela kvällen medan hon låtsades som att hon pratade med Bamse himself. Hon hade långa samtal med min hand, hon visade och berättade allt möjligt. Vilket kändes lite dumt, tills jag kom på att det också innebar att hon gärna gjorde som Bamse sa, tandborstning har aldrig gått så smidigt. Det slutade, inte helt oväntat, med att den skulle sova med henne.

Polarn ville sova med det jag köpte till henne, hon med, hon blev minst lika förtjust som Pyret blev över dockan. Hon fick ett par rosa sandaler. Hon ville ha på sig dem när vi gav oss ut på en liten kvällspromenad, och förklaringen att det inte riktigt var väder för det ledde till ett ligga-på-golvet-utbrott. Så förtjust blev hon. Men till skillnad från Pyret så fick Polarn inte ha sällskap till sängs med fyndet. Det ledde också till ett utbrott.

Men om de blir så vansinnigt förtjusta i en Bamse som kostade fem spänn och ett par sandaler som gick på en tia, då kan man ta några utbrott känner jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.