Fortsätt till huvudinnehåll

Trafikpolisen möter Idol juryn.

När jag packade in barnen i bilen för att åka och hämta herr B.o.B. satt Polarn och underhöll oss halva vägen med skönsång från baksätet innan hon slocknade. Efter det agerade Pyret Idol jury och krävde att jag skulle ta över Polarns skränande Mamma sjunga Tipp tapp! Okej. En halv vers senare kom omdömet: Mamma inte.
En stund senare kom en suck och: Båda händer köra.
Vad?! frågade jag förvirrat.
Inte så. Båda händer köra.
Fast lilla vännen, när man växlar får man släppa ratten. försökte jag förklara och fick ett skeptiskt Hmm till svar.
Hon nöjde sig inte där utan deklarerade lite förnedrande att Åka hem pappa sitta där.
Får inte mamma köra hem? frågade jag sårat.
Inte. Mamma sitta där (baksätet). Med Polarn.
Och eftersom hon är en dam som menar vad hon säger så fick hon ett mindre utbrott när jag en timme senare tog plats bakom ratten och hennes pappa satte sig i baksätet.
För att klargöra; jag kör inte dåligt.

Så här nära jul är det tur att hon bara någon timme tidigare sprang rakt in i mig och skrek Jag älskar dig mamma! och några timmar senare kutar fram och säger: Jag pussar dig!  Eller tur och tur. Kombinerat med de senaste dagarnas utbrott rör det väl snarare som ytterst välberäknad taktik.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.