Fortsätt till huvudinnehåll

Offentlig försvarare.

Varför har människor sådant behov av att försvara pyret?
När jag förklara rakt upp och ner vad det lilla livet har haft för sig, vilken volym hon använt och hur många gånger per dag jag räknar till 100 (10 räcker inte på långa vägar, jag utnyttjar Matematik B kursen till max) så uppenbarar sig ofantligt ofta ett leende följt av "Men hon verkar ju så lugn nu."
Oh well.
Kanske har jag lärt henne gott uppförande i offentligheten, kanske är hon ögontjänare, kanske jävlas hon med mig, kanske ser du bara en av de få goda stunderna på dagen.
"Men hon verkar ju så lugn nu." borde kunna anmälas som hets mot folkgrupp. Det är liksom illa nog att ungen skriker mig i ansiktet i två timmar trots att jag ler, skrattar, klappar händer, dansar, sjunger, bär och gungar, för att skina upp som en sol när någon annan bara tittar på henne, don't rub it in liksom.
"Men hon verkar ju så lugn nu."
Vad kan jag säga? Det verkar väl jag med? Skenet bedrar.

Kommentarer

MF sa…
Jag lider med dig kära vän!

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: