Fortsätt till huvudinnehåll

Hårt arbete.

Operation Happi happi är inget lätt uppdrag.
Vi jobbar hårt för att hålla pyret sysselsatt i tillräckligt stor dos för att hon inte ska bryta ihop i en liten hysterisk hög av "det är synd om mig".
Vi promenerar, diskar, spanar på katter, tvättar, övar på att rulla, dammsuger, övar på vokalerna, vattnar blommor, försöker krypa, pillar på olika former, studsar i knät, gnager på saker, fångar tårna, försöker stå själva, smakar på nya puréer, drar mamma i håret, gör indianljud, läser tidningar, lagar mat, rapar, roar oss av mammas tthhhhrrrr med tungan, prasslar med påsar, blir lite mer fingerfärdiga, flyger, övar på att sätta oss upp och någon lite stund ibland så sover hon.
På en dag.
Ändå hinner ungen bli uttråkad.
"Bra!Det är rena semestern att jobba när man har ett sånt här barn." sa BVC-sköterskan angående att jag ska sommarjobba.
Jag tror att hon kommer ha rätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: