Fortsätt till huvudinnehåll

Den där åldern

Efter tips från en kollega har jag börjat på denna bok:
Stark genom klimakteriet av Monika Björn.

Väldigt hög igenkänningsfaktor på genomgången av alla symtom och besvär. Det är både tungt att få så där sammanställt hur det är, men också skönt att bekräftat att det är så det är. Inga konstigheter att det känns tufft emellanåt när kroppen jobbar så med omställningen. 

Just idag var påminnelsen om allt dessa hormoner kan ställa till med extra tydlig när kvällen präglades av en bråkig cysta på grund av ägglossning. Vad passar väl bättre då än att ha en arvsmassa som vill göra middag åt en?
Polarn hade varit hemma med lite ont i magen men varit pigg, och därför uttråkad, halva dagen. Så om hon ber att få göra middag till mig, får hon självklart det. Detta dukade hon fram:
Inte den mest mättande middagen, men helt okej, och väldigt fint presenterad.

Och på tal om presenterad; kände för att dra fram kavaj idag, oklart varför, som de flesta av mina klädval.
I kombination med så kallade mom-jeans, lös och ledig passform passade fint med svullen och öm mage. 

Och imorgon är det fredag, kan man tänka sig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: