Fortsätt till huvudinnehåll

Nu då?

På väg hem från jobbet hittade jag de här små raringarna:
Betyder det att våren faktiskt är här nu?

Tussilago i solsken var en härlig syn att avrunda dagen med, för det var bitvis en tung arbetsdag. Vi var några som hade den stora förmånen att få en föreläsning med Lotta Molander, som arbetat många år med våldsutsatta. Att få lyssna på en så kunnig och erfaren person känns som något precis alla borde få göra, men rent egoistiskt känns det viktigt för mig när det är en grupp jag så ofta möter. Det blir ett enormt stöd i att höra andra infallsvinklar, tänkvärdanord och få bekräftat att man jobbar rätt. Sen är det ett enormt tungt ämne, särskilt under de delar som handlar om barnen och deras upplevelser. 

Nu ser jag fram emot helg och hoppas på lite mer vårkänslor.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: