Fortsätt till huvudinnehåll

Handarbetsdag

Polarn har lärt sig knyta japansk snodd i skolan, och hade idag lektioner för oss andra.


Hon tillverkade varsin platta åt oss och visade oss sedan, en och en, hur man lyfter vart tredje snöre och sätter fast i en ledig skåra. 

Resultatet blev detta:

Riktigt kul faktiskt.

Fint att hon tog sig tid att visa oss det när hon var så upptagen med sitt julpresent-pyssel till fröknarna. Hon har bestämt att de ska få varsin av hennes egentillverkade påsar.

Hon har tagit reda på deras favoritfärger, och broderat in deras namn (på baksidan). 

Själv har jag virkat mig genom större delen av dagen, när jag inte har fixat måltider, varit assistent åt pysselmästaren och konstnären, och gett katterna päls- och klovård. 
En helt vanlig Corona-lördag.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.