Fortsätt till huvudinnehåll

Bara du och jag, med anpassning

Pyret bad att få ha en mamma-dag, bara hon och jag, ingen syster eller pappa som stör. Det är ju lite svårt att få till så här i Coronatider. 

Vi löste det så gott det gick genom att hon och jag gjorde saker tillsammans som hon tycker om, minus att gå i secondhandbutiker och gå på café. Vad vill hon göra då tror ni?

Vi ritade i hennes Topmodel-böcker och hon beställde teckningar utifrån bilder hon sparat på sin padda.

När det nu visade sig vara sol ute för första gången på en evighet så insisterade jag på en promenad. Inte så oväntat. Även om vi gick ut tillsammans allihop fick jag och Pyret ensamtid eftersom Polarn ville cykla, så hon och herr B.o.B. var därför hela tiden en god bit framför oss. Istället för fika på café så köpte vi varsin bulle på macken och åt under promenaden. Corona-fika alltså.

Vi upptäckte att en del har gjort vad de kan för att maxa julstämningen:

 
Så skulle jag också gjort om jag haft en häck runt tomten.

Övrig tid under dagen var kanske mer klassisk lördag; vi åt godis och kollade på film, och då fick Polarn vara med.

Pyret kanske inte fick den ensamtid med mamsen som hon önskat, men just nu är det väl ingen som får som den vill. Hon verkade uppskatta dagen som den blev ändå. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.