Fortsätt till huvudinnehåll

Så lämplig

Jag har börjat förstå att jag borde ge mig på en annan karriär. För jag läser om politiker som har svårt att följa rådande restriktioner, för de är så himla sugna på att gå ut och festa. 

Tanken på att gå på fest lockar inte det minsta lilla. Tvärtom så känns tanken på en krogkväll eller fest med stort sällskap otroligt utmattade. Jag kan sträcka mig till att umgås med en familj en kväll, om det inte blir för sent. Annars är en kopp kaffe och något sött efter att arvsmassorna gått och lagt sig min idé om en lyckad kväll. Det vill säga om arvsmassorna lägger sig tidigt nog för att jag ska hinna ta mig för något innan min egen läggdags. Om jag har riktig tur hinner jag se ett avsnitt av någon serie, lägga pussel eller virka några fler mormorsrutor. Annat skvaller som kan luskas fram av eventuell kvällspress är att jag promenerar, slösar pengar på secondhand och rea, och är ytterst enformig när det gäller frukost och lunch. Som exempel äter jag havregrynsgröt blandad med chiafrön, solrosfrön, pumpafrön, linfrön, äpple och kanel i stort sett varje morgon. När det är helg kanske jag slår till på knäckesmörgås med ägg på också.

Med mig i riksdagen finns det ganska lite risk för rubriker på löpsedlarna. Tråkiga och trötta medelålders småbarnsmammor säljer inte direkt lösnummer. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.