Fortsätt till huvudinnehåll

När en är slut, börjar nästa.

Ännu en vecka är till ända.

Som vanligt är jag besviken eftersom jag har någon slags förhoppning om att få sova eller vila lite extra på helgen, eller hinna med saker, vilka saker som helst.

Nåväl. Snart kommer barnen och lägger sig tätt, tätt intill. Så där så att det blir väldigt, väldigt varmt. Så där så att man får händer, fingrar och gosedjur upprörda i nyllet titt som tätt. Så där så att sparkar och klänga-sig-fast känns ungefär likadant. Så där så att natten blir väldigt lång och väldigt kort på en och samma gång. Så där så att 90 centimeter sovyta känns som 5 centimeter.

Vila får jag kanske inte, men jösses vad poppis man känner sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.