Fortsätt till huvudinnehåll

På plus.

Min hosta har kommit tillbaka, och snoret hakade på. Så nu har jag varit förkyld i några dagar, bara lite förkyld i några dagar, förkyld i några dagar, bara lite förkyld i några dagar och nu börjar jag bli förkyld, igen. Kom och tänka på att jag blir sämre på helgen varje gång, märkligt.
Vilket fall, Polarn är ju mitt största fan så hon verkar ha hoppat på tåget hon med, nu matchar vi med att balansera precis på gränsen till feber, så där så man är på övre gränsen för ens normala temp. Antingen är lite god sömn allt som behövs för att vi ska studsa tillbaka på banan, eller så dundrar vi loss på riktigt imorgon.

Men det har ju varit helg. Jag är en taktiker och håller förväntningarna på en realistisk nivå, jag önskade mig lite mer sömn än till vardags och goda saker att äta.
Jag fick vakna av mig själv mellan 7 och 8 båda dagarna.
Jag fick äta god mat, tårta, godis, chips och jordnötsringar (de finns fortfarande att få tag i, köp innan de tar slut!!)
Woop Woop. Weekend in da house. Nailed it.

Nu ska jag vänta in nästa fantastiska äventyr och se vad de blir av min högra lilltå. Jag tänkte först att det var ett litet skavsår så där på ovansidan, men såg varken blåsa eller sår. Nu har den svullnat, är röd och värker, massor, fortfarande utan blåsa eller sår. Allt på 24 timmar. Man klarar sig med 4 tår, eller hur, speciellt när det är lilltån som ryker va?

Nu ska vi se vad 6 timmars avbruten sömn kan lösa.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.