Fortsätt till huvudinnehåll

Börjar bli trött nu.

Var hos Specsavers idag. Igen.
Ska vi ta det från början?

1:a besöket. En snabb undersökning och sedan runthausad till alla 4 i personalen innan jag var färdig.

2:a besöket. Blev först ombokat (av dem) sen en snabb ändring av parametrar utan undersökning.

3:e besöket. Blev först ombokat (av dem) och sen en snabb koll med hjälp av lösa linser framför glasögonen samtidigt som optikern hjälpte kunder utanför rummet.

4:e besöket. Blev först ombokat (av dem) och efter 30 minuters försening fick jag träffa optikern och jag sa att glasögonen gav mig huvudvärk även denna gång, jag har ett område på cirka ett mellanlångt ord som är i fokus men minsta flytt med blicken så är allt suddigt. Vilket var jätteekonstigt, för hen har såna glasögon och hen är jättenöjd. Nu fick jag en remiss till ortoptist, som jag själv ska leta rätt på, som ska undersöka vilket recept jag behöver.

Jag är banne mig gråtfärdig vid det här laget och känner mig lite hjälplös. Något säger mig att det här hade gått att lösa på ett mycket enklare sätt men kanske kan ett besök på en ögonklinik rätta till det. Fortsättning följer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: