Fortsätt till huvudinnehåll

Polarn update.

Det rör på sig, det lilla livet.
Hon är i det stadiet att man lägger henne för natten med huvudet på kudden men får treva runt i sängen för att hitta henne när hon några timmar senare gnyr efter mat. Oftast har hon ändrat från en lodrät till en vågrät position.

Om hon läggs på mage kickar den medfödda instinkten att försöka krypa in. Hennes syster körde med armstyrka och drog sig framåt, Polarn kör istället "plogen" och kickar sig framåt med huvudet i marken och finfin knä teknik.

Det senaste lätet är ett slags Darth Vader har fått astmaanfall men kan inte låta bli att garva. Alltså hon andas in med ett kraftigt väsande och släpper sen ut luften med ett gurglande skratt.

Idag var det premiär för att i en liten stund provsitta matstolen. Det var tydligen underhållande. Pyret har ju lagom börjat vägra den så timingen blir väl tipptopp, i alla fall tills Pyret kommer på att det är hennes stol Polarn sitter i och ska ha tillbaka den. Syskonkärlek på högsta nivå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.