Fortsätt till huvudinnehåll

Icke så ergonomiskt arbete.

Nu när ryggen har totalhavererat igen funderar jag på varför.
Är det att köra 7 respektive 10 kilo arvsmassa i vagn som ställer till det.
Eller att bära 7 respektive 10 kilo arvsmassa hitan och ditan.
Eller att söva de små liven i de där sängarna som håller föräldrar ute lika mycket som de håller barnen inne.
Eller att hålla någon av de små änglarna på ena armen medan man försöker äta, plocka tvätt, laga mat, vattna blommor, bära matkassar och köra vagn, borsta tänderna eller andra piffiga aktiviteter.
Eller kan de där hundra gångerna om dagen man lyfter sina dna-kopior kanske ställa till det.
Det är lätt att känna att det här jobbet inte är så där idealiskt ur ergonomisk synvinkel när det gör ont i ryggen av att bara andas. Faktum är att det är vansinnigt svårt att sköta det på ett ergonomiskt korrekt sätt när ens medarbetare krälar runt på golvet och vägrar samarbeta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.