Fortsätt till huvudinnehåll

Vad har vi lärt oss?

När jag inte sitter i telefon, eller skriver mail, för att få rätsida på mina studier så sitter jag och pluggar.
Som man ska.
Just för tillfället läser jag historia.
Jisses vad deprimerande det är. Det är ett evigt krigande, dödande och förföljelse, århundrade efter århundrade. Det krävs ju inget geni för att inse att vi nog inte direkt är skapade för att lära oss av historien, snarare ägnar vi väldigt mycket tid åt att göra om samma misstag gång efter annan.
Sen kan man ju fundera en stund över varför historieböckerna ägnar så mycket plats åt alla hemskheter och så lite plats åt bra händelser.
För att orka ägna en hel dag åt detta deppiga ämne så bryter jag av med att titta på söta djurungar på Animal Planet. Tills de börjar visa "Djurpolisen" och man får se människor behandla sina husdjur på de mest horribla sätt.
Deppigt igen.
Nu stänger jag boken, stänger av datorn och tar mig en kexchoklad. Sen ska jag köpa mig lite sushi, som jag ska avnjuta efter att ha umgåtts med min crosstrainer och hög, peppande musik i hörlurarna.
Efter det är jag säkert en mindre deppig människa.
Hoppas jag.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.