Fortsätt till huvudinnehåll

Lågvattenmärke.

Idag ringde telefonnummer 033 340 13 17 till mig.
När jag svarade hördes först två kvinnliga röster som skrattade, men som tystnade när jag svarat, sen var det tyst.
Jag la på och kollade med suveräna "Vem ringde", självklart var det försäljare. Det var många fler som råkat ut för att ingen i andra änden som sa något när dom väl svarade.
Alltså, jag är inte jätteförtjust i telefonförsäljare, men kan acceptera att det är människor som försöker skrapa ihop en rätt dålig lön, men att det försöker skrapa ihop den genom att bara ringa upp ett visst antal nummer utan att ens försöka sälja något är bannemig ett nytt lågvattenmärka inom telefonförsäljar-industrin.
Kanske, bara kanske, är det trots allt döden för branchen, när de som ligger bakom nummer som 033 340 13 17 kommer på att det är ganska olönsamt att betala människor för att maska på jobbet. För när ingen ens fösöker sälja något så är det inte märket försäljaren pratar om som får dålig pr, utan bolaget bakom telefonnummret.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.