Fortsätt till huvudinnehåll

Sunkigt

Arvsmassorna var i en godisbutik i lördags. Inte i favoritbutiken, utan en som fick duga när ingen orkade åka iväg för att få den obligatoriska sockerkicken. 
Jag slungades tillbaka till tveksamma ideal som härjade på 80-talet när jag såg att de sålde dessa:
När jag var liten var det chokladcigaretter, nu var det tuggummicigaretter. Jag kunde inte ens föreställa mig att det var tillåtet att sälja den typen av varor längre. Fast att det säljs betyder såklart inte att det är tillåtet. 
Nästa steg är att fundera över hur omedveten om samtiden butiksägaren är som tar in en sådan vara. Kom igen, godis som ser ut som ett riktigt cigarettpaket, för att 7-åringar ska gå runt och låtsas röka då eller? Så himla sunkigt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: