Fortsätt till huvudinnehåll

Glider fram

Polarn har missat så många chanser att åka skridskor, men idag var det dags. Och det gick strålande.
Hon var mäkta stolt,  och väldigt förvånad, över att efter bara en liten stund kunna släppa taget och åka på egen hand. Jag hade tänkt att det var precis så det skulle bli. 
Polarn har haft fler möjligheter att öva, så hon gled runt utan bekymmer.

Jag och herr B.o.B. hade köpt grillor på secondhand förra året och tänkte att vi skulle prova. En gång i tiden, för sådär 35 år sedan, kunde jag ju göra piruetter för guds skull. Det kunde jag inte nu. Noll balanssinne kvar kombinerat med ständig rädsla för att få ryggskott gjorde att jag gav upp rätt fort. Jag hade ingen önskan om att spendera dagen på akuten. Herr B.o.B. suckade och drog lite stelt iväg, men gav upp efter 5 minuter för att han fick för ont i fötterna. Det är inte lätt att bli gammal.

Det bjöds på helt fantastiskt väder i alla fall, och naturen visade upp sin prakt.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: