Fortsätt till huvudinnehåll

Inte den här helgen heller.

Nope, vi hann inte med allt som hade behövts, eller önskats, hinna med den här helgen heller. Så tröttsamt.

Jag hann dammsuga, plocka undan, damma, planera veckans middagar, veckohandla, tvätta en maskin, och fixa lunch till arvsmassorna på lördagen, medan herr B.o.B. jobbade. Sen ville jag göra något lite skoj också. "Skoj" som i att hinna ta tag i något som behöver ordnas. Katterna behövde en ny klösbräda, för att de är fantastiskt duktiga på att klösa klorna och den vi hade var klöst ner innanmätet. Eftersom de också behövde kattsand kunde vi passa på att köpa både och. Wow, lördagsnöje liksom. Fast vi åkte också och köpte lördagsgodis, som jag inte orkade äta. Sen lagade jag middag; risnudlar med bönor, vitkål, avakado, cashew och koriander, som serverades med färsbiffar gjorda på Anamma formbar färs. Det blev sista insatsen för lördagen.

Idag hann vi ordna ny vinterjacka till Pyret och ett par extra vinterbyxor till Polarn genom att leta i hundra affärer, innan vi åt lunch och gick på bio för att se Familjen Addams, som var en rätt trist historia. Lite läxor, bad och middag för arvsmassorna, och stryka lite kläder och borsta katten så var den dagen slut.

Inte hann jag upp på vinden, inte hann vi ordna inbjudningar till Pyrets kalas eller ens bestämma hur vi ska ordna det, inte hann vi kolla upp saker för advent och vi skulle behöva börja lista ut hur vi ska hinna köpa födelsedagspresenter och julklappar, inte hann jag vila heller sådär som man ska för att orka med en till arbetsvecka. Den där när-som-helst-bryter-en-förkylning-ut känslan jag haft i en vecka men trängt undan för jag hade inte tid att bli sjuk, den gjorde sig påmind idag. Har fortfarande inte tid.

Det enda jag hann var att få dåligt samvete över att ha glömt bort att ta tag i Pyrets kalas. Men lite ångest över hur kass man är som mamma har man väl alltid tid till emellanåt. Å andra sidan så är jag ju inte ensam om att veta när hon fyller år, om man säger så.

Nu tar vi lite nya utmaningar och drar igång en ny vecka.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.