Fortsätt till huvudinnehåll

Bra tips.

Tips 1.
Efter tre dagar sängliggande, ha inte IKEA som första utflykt.
Istället för att känna som att jag kanske inte var helt frisk, men i alla fall på bättringsvägen, så gick den bedömningen raskt över i att stundtals vara övertygad om att behöva ta en tripp till akuten.

Tips 2.
Köp inte den här lampan, oavsett hur mycket den rara arvsmassan vill ha den.


De där blommorna ska nämligen klickas fast, alla 84 stycken.


Innan man börjar med den uppgiften, som bäst lämpar sig för personer som fulländat att utöva Mindfullness, så ska man också klicka fast 13 armar som alla små blommor ska sitta på.

Pyrets lampa gick sönder för flera veckor sedan, vi har letat lampor hon kan tänka sig att säga måttligt ja till, sedan dess. Entusiastiska kommentarer har lampor i flera-tusen-kronor-klassen fått, då har inte vi varit entusiastiska. Den här gav måttlig entusiasm och fanns på fyndavdelningen, nedsatt med 40%, så den blev det. Så osmart. Men visst, fint blev det, till rimligt pris, och hon kan tända sin taklampa, mer kan man väl inte begära.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.