Fortsätt till huvudinnehåll

Kulturlördag.

Vi gav oss iväg på bio idag, för att se Småkryp 2


Känns bra att få se en film med arvsmassorna som är så välgjord. Kvalitetsfilm kanske inte är det första man tänker när de väljer bio. Vi var efteråt överens om att de två spindlar som är med i filmen var bäst.

Jag avslutade dagen med en annan kvalitetsfilm.
Extremely wicked shockingly evil and vile, filmen om Ted Bundy på Netflix.


Två filmer så långt ifrån varann som de kan komma, kan man lugnt säga. Men kombinerat med miniserien om Chernobyl på HBO så har jag nog konsumerat mer kvalitetsfilm/serier de senaste dagarna än på många månader. På väg i rätt riktning må jag säga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.