Fortsätt till huvudinnehåll

Fick som jag ville.

Jag tänker inte ens låtsas som att jag förstår hur 5 och 6 åringar tänker. De är ju ett totalt mysterium rakt igenom. När de hamnar i grupp blir de än mer svåra att få grepp om.

För att underhålla jullovslediga arvsmassor hade vi besök av mammakompisen med sitt dna. De leker så bra tillsammans. De är så påhittiga och kreativa. 
De är rackarns så snabba också.

När vi plötsligt tittade till vad allt fnissande var om, så hade de tagit bort hälften av allt julpynt från granen och "gömt" det. Tanken att det var ett utmärkt sätt att få tillåtelse att röja undan julen uppenbarade sig, så jag hejdade dem inte. Det slutade med att de länsade hela granen. Istället för att återställa vad de gjort, fick de senare hjälpa till att sortera in alla prydnader medan jag röjde undan allt utom adventsstjärnorna.
Så jag fick precis som jag ville, julen är över nu. Äntligen.

luJ doG 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.