Fortsätt till huvudinnehåll

Playdate.

Lediga barn behöver sysselsättas och föräldrar till lediga barn behöver sällskap. Pyret, och Polarn med för all del, fick därför lattja runt med 6-åring med mer ork än mamsen idag.
Lovely.
Att roa såna där små troll till rätt trötthetsgrad verkar nämligen kräva att man är minderårig och kort i rocken. Jag erkänner rakt av att jag aldrig skulle orka hålla den nivån av intensivt röj som barn har med varandra.
Dock måste vi arma päron in och förklara, hejda, kolla, byta och hjälpa här och där samtidigt som vi tappert försöker få till en egen playdate, roa oss själva lite liksom. Resultatet blir att ungarna är trötta som zombies till kvällen (yey) men det är ju jag med (inte så yey).
Det är tur att imorgon är en ledig dag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: