Fortsätt till huvudinnehåll

Iskallt

Det kanske var något av ett tecken på hur dagen skulle bli när jag kom fram till jobbet och möttes av detta:
Och ja, det blev en dag full av påminnelser om människors och samhällets kyla. 
Så det sista jag behövde när jag kom hem var denna påminnelse om hur kall människosynen kan vara:
Med eller utan grandios pms kändes det som ett rimligt agerande att riva denna i små, små bitar och knöla ner dem bland matrester och kaffesump. Ett bidrag till en allt mer inhuman samhällssyn förtjänade inte att läggas i återvinningen.

Även om morgondagen ska vara riktigt kall, så hoppas jag att få ta del av lite värme.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: