Fortsätt till huvudinnehåll

Söndag är vilodag

Trött, tröttare, tröttast.
Att förslaget för dagens aktivitet blev mysdag hemma gjorde mig lite perplex; det var fantastiskt väder, vilket brukar göra mig stressad över att jag måste vara utomhus, men jag tyckte ändå att förslaget lät lockande. Var lite snäll mot dig själv, och alla behöver vila ibland fick bli ledordet, och stanna hemma förslaget vann.

Arvsmassorna var sysselsatta eftersom de fått varsitt Lego. Vad de valt visade än en gång på deras olikheter.
Pyret valde ett Lego Friends med någon slags skönhetssalong.

Polarn valde ett Lego Ninjago med några slags motorcyklar.

Olikheterna visar sig också i att Polarn knåpar ihop den mycket mer komplicerade byggsatsen helt på egen hand, på halva tiden jämfört med sin syster. 

Själv valde jag att ta min virkkorg och sätta mig på balkongen i sommarvärmen. Vila, men ändå njuta av de sista solstrålarna, perfekt kombination. 
Jag tog med mig katterna som sällskap.
En katt som fluff-boll.
En katt som visar hur stor hon är. 

När solen börjat avta var det dags för Pyret att välja aktivitet. Hon har förutom ett brinnande intresse för att laga mat, ett evigt intresse för att göra efterrätt. Idag ville hon baka kladdkaka.

Och göra fruktspett.

Och vi rundade av dagen med att titta på film medan vi åt av godsakerna:
Förfärliga snömannen.
Så otroligt mysig. Polarn, som sett filmen nyligen på fritids, lekte liten tant när hon utbrast:
"Titta nu mamma, den här delen är så förfärligt vacker!"
Vilket hon i och för sig har rätt i. 

Helgen var lugn, och ganska händelselös, vilket såklart behövs emellanåt. Jag hoppas att det kan göra något för min allt mer tilltagande trötthet och det där ryggskottet som ligger och lurar utan att ge sig. Nu väntar nya tag för en ny vecka.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.