Fortsätt till huvudinnehåll

Löjligt älskade.

Tänk att man kan känna så mycket för sina lurviga familjemedlemmar. Våra är löjligt älskade, kanske mest av arvsmassorna som tvångsmässigt måste röra vid dem så snart de får syn på dem. 



Själv blir jag fortfarande, efter alla år som kattägare, lika hedrad när de vill komma och kela, ligga i min famn eller leka. Det är något magiskt med att dessa självständiga och väldigt bestämda varelser väljer att ty sig till en. För vi vet ju alla att katter kan absolut välja att strunta totalt i den som ger dem mat och husrum. Kanske är det därför man fjäskar så totalt för dessa stolta och lite dryga djur. Jag flyttar mig när de vill ha plats i sängen, går upp mitt i natten och fyller på maten, och rensar kattlådan vid minsta tecken på missnöje. 

När det gäller vår ena fluffboll så är jag också lagom imponerad av vilken massiv katt hon är. Hon har svårt att få plats när hon vill ligga i knät.


Husdjur, alla borde ha minst ett.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.