Fortsätt till huvudinnehåll

Såååå typiskt!

Här jagar man skor som inte gör ont.
Man lägger många kronor på sånt som ska vara snällt mot fötter; skor med bra stötdämpning för kinkiga knän och höfter. Skor som ska ha bra passform så man slipper skavsår. Ecco-skor alltså.
Man köper till och med flera.
Likt förbannat står jag där med sår och blåsor, som gör att jag går konstigt och därför får ont även i knän och höfter.
Med såriga, ömma fötter går jag förbi skoaffären och går lite uppgivet in för att det är rea-skyltar i fönstret.
Jag provar ett par sandaler som kostar 245 kronor på rean.
Nu har jag använt dom på två långpromenader, med redan trasiga fötter, utan att få ont, skavsår, blåsor eller värk.
Det var ju jäkligt typiskt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: