Fortsätt till huvudinnehåll

Ser man på

Jag håller som bäst på att läsa den rysliga rysaren Konferensen av Mats Strandberg.
Efter alla rysliga böcker om våra samhällsproblem, så behövde jag bryta av med en bra rysare som var helt hittepå. Verkligheten överträffar ju som bekant alltid dikten.

Jag är väldigt nöjd med mitt bokval. Därför blev jag också väldigt glad när jag läste att den här boken filmatiserats och dyker upp på Netflix om en vecka.
Så nu har jag till den 13: e på mig att läsa klart boken, för jag vill titta på filmen direkt, och det kan jag ju inte om jag inte läst klart än. För jag kan se filmen och veta hur boken slutar, men inte tvärtom. Jag antar att det betyder att skriftliga berättelser betyder mer för mig än visuella, men om jag får välja tar jag gärna både och.
Måste läsa nu, hej då.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: