Fortsätt till huvudinnehåll

Ny roadtrip

Cous-cous är ju makalös på att hitta olika events. Idag följde jag och Pyret med till Sveriges ände; Trosa, eftersom det där anordnades Trosa vintage market. En lokal fylld med snyggt uppradade ställ med kläder, väskor, accessoarer och skor, tydligt uppmärkta med pris. 
Jag drog med mig detta hem:
Kjol från Espirit.
Topp från Asos.
Klänning från H&M.
Klänning från Stradivarius.
Ring från Edblad.

Sen hittade Pyret en collagejacka, en mössa och ett sällan skådat tålamod.

Efter våra fynd tog vi oss ner till Tre små rum för lunch och fika.
Tålamodet Pyret hittat räckte även till att vi virriga tanter gick runt och tittade i små butiker i ett regnigt Trosa, innan vi begav oss hemåt igen.

Väl hemma på eftermiddagen fick Pyret erbjudande att sova över hos en kompis. Det innebar en 40 minuters kvällspromenad i regn och snålblåst eftersom kompisen bor lite så där villaområde-otillgängligt, det var Pyret helt okej med. Jag fick ju ta samma promenad hem igen, men visst, vad gör man inte när arvsmassan har möjlighet att utöka kompiskretsen. 
Det gav ju dagen en hyfsad sammanställning på stegräknaren också.
En bra dag, på många sätt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: