Fortsätt till huvudinnehåll

Hänga med

Jag fick dagens mejl från TT med samlade nyheter. Den här nyheten gjorde mig lite förbryllad och för ett ögonblick undrade jag om jag hade åkt tillbaka i tiden.
I korthet; Viaply fälls av granskningsnämnden för att de på kanal 6, klockan 18.50 visat filmen Robin Hood (den från 2018).
I den filmen håller de tydligen på och hugger av händer och skjuter pilar och dödar folk. Sådan film ska visas först efter klockan 21.00 tyckte Granskningsnämnden, så att inga barn råkar se den och ta skada.
.....
Förlåt, men har ingen berättat för Granskningsnämnden att det finns streamingtjänster där du kan titta på Motorsåsgmassakern klockan 13.00 om man vill? Eller Youtube. Eller sociala medier i alla dess former? 
Kanske kan man hävda att sådana tjänster får föräldrarna se till att barnen inte har fri tillgång till, men i så fall ska väl föräldrarna se till att barnen inte tittar fritt på kanal 6 heller?

Jag känner att jag inte helt förstår Granskningsnämnden beslut här.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: