Fortsätt till huvudinnehåll

Helt legitimt

När jag satt på möte blinkade det till i datorn, chefen hade skickat meddelande och gratulerat till legitimationen. Då hade jag inte sett brevet från Socialstyrelsen än. Men jodå, en inloggning bort låg den:
Det känns stort får jag erkänna. 
Så lång väg till att vara här. En resa som började med att jag sa upp mig från en fast anställning 2010. Mycket har hänt sedan dess.

Kollegan, som också fick sitt leg nyss, och jag gick till lunchrummet och tog oss varsin bit av gårdagens tårta.
Det var vi väl ändå värda. 

På måndag sluts cirkeln på sätt och vis, för då tar vi emot en student och påbörjar utbildning till att vara handledare. 

Är det nu vi ska vara vuxna eller nåt?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: