Fortsätt till huvudinnehåll

En rosa dag

Efter en morgonrunda väckte jag Pyret så vi kunde inleda långfrukost. Det var viktigt att ladda upp så att vi kunde ta oss in till storstaden för bio.
Vi skulle go pink och få en boost av färg, fantasi och feminism av Barbie, filmen.
Men lite sätter jag i halsen över biljettpriserna, som gör storskärm allt mer otillgänglig. 179 kronor styck gör ju inte bioupplevelsen något alla kan "unna sig". Om man som oss vill "unna sig" hela upplevelsen, med snacks till filmen och ett restaurangbesök efteråt, så landar man runt tusenlappen för bara två personer. Det är ju mer en lyx än ett söndagsnöje.

Ändå, en bra film, läsk, godis och en poké bowl senare åkte vi hemåt, för jag skulle möta upp Bobo för lite hjälp. Äntligen har jag fått ändan ur och införskaffat en ny grind till uteplatsen.
Det var sista dagen på halva priset så jag kompromissade med storleken för att det blev så himla bra pris. Lite för smal, men å andra sidan lite högre och framförallt bara 340 spänn. Pyret och jag skruvade upp den på stört. 

Så lägger vi våra trötta huvuden på kudden, till ljudet av åska och spöregn. Helgen är slut men imorgon är en helt ny alldeles operfekt dag, kanske i rosa. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: