Fortsätt till huvudinnehåll

Får jag presentera Jerry.

Det var ju helt makalös väder idag, så vi tog självklart en liten promenad.
Jag var nog egentligen inte riktigt i form för det märkte jag. Hade lite värk på morgonen idag med, men inte lika illa som igår och jag ville verkligen inte sitta hemma en så härlig vårdag. Så jag chansade. Gick sådär. Men tycker jag fick till en bra vår-outfit:

Med oss på promenaden fick vi en ny kompis, får jag presentera Jerry:
Pyret fick syn på denna krabat i början av promenaden och Polarn blev kär. Så hon plockade upp den, döpte den till Jerry och hade den med sig heeeeela promenaden. Hon bar den i handen eller fickan, matade den med maskrosblad, och pratade i stort sett bara om den. Jag fick goda 3 timmar att höra om Jerry och hans liv. 
Väl hemma igen byggde hon ett litet bo till den i krukan på uteplatsen och gick sen ut och hälsade på den ända till läggdags. 
Vad kan jag säga? Hon har ett enormt tålamod när det passar henne.

Medan Polarn byggde bo till Jerry när vi kom hem, förlängde jag vårdagen genom att sitta på balkongen och plantera sticklingar. Kände mig vårig och händig, fast det mest handlade om dåligt samvete över yviga plantor. Nu har jag dessutom en massa sticklingar jag inte vet var jag ska göra av. 

Nu väntar vi med spänning på om Jerry har valt att bo kvar med oss till imorgon.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: