Fortsätt till huvudinnehåll

Utgång

Kollegan och jag åkte iväg efter jobbet och gick på föreställning. På en vardag
Vi hade norpat biljetter till en av bara två föreställningar av Exit på Kulturhuset. Cirkus, akrobatik, dans och sjukt vältajmad koreografi i en makalös blandning.
Allt utgick från detta och 4 personer.

Dörrar öppnades och stängdes, väggar flyttades och allt var i ständig rörelse. Förutom halsbrytande balansövningar och oerhört graciösa rörelser så var symboliken så snygg. Att släppas in eller hållas utanför. Att höra ihop eller skiljas åt. Att vara i rörelse eller i balans. 
Så snyggt!
Hur de kom ihåg den intensiva koreografin, hann med alla klädbyten och undvek att krocka med varandra eller väggarna förstår jag inte. Jag som knappt kan stå på ett ben utan att tappa balansen liksom. 

Uppfriskande med ett äventyr i vardagen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: