Fortsätt till huvudinnehåll

"Det är bara regn hos mig"

... sjöng kollegorna på lunchen. Det finns ju fler klassiska dängor att damma av om man vill hålla det temat levande. 
Det regnade när jag gick till jobbet, det regnade under arbetsdagen, det regnade när jag gick hem och det regnar fortfarande. Om det inte vore för att jag behöver promenera till jobbet i regn så skulle det inte störa mig det minsta, men att vara dyblöt när man ska börja arbetsdagen är lite obekvämt. Regnkappa hjälper föga när man går utmed en bilväg där bilarna dundrar på och stänker ner de som går på trottoaren, har jag blivit varse. Men annars innebär ju regnet för tillfället att vi blir av med snön igen och det trivs jag med. 
Mer dagsljus, mer värme och mindre halka, det känns gött. 
Nu tar vi helg tycker jag, med Mello och allt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: