Fortsätt till huvudinnehåll

Miljötänkande.

Nu så här i juletider händer det väl att vi är många som beställer saker på nätet, stort som smått. Jag vill väl inte påstå att jag är någon stor miljökämpe, men försöker ändå dra mitt strå till stacken. Jag källsorterar och knatar iväg till soprummet med glas och plast och kartonger. Just kartonger blir det en del av nu då, idag blev det en till.
Då undrar jag; Hur tänkte Adlibris här?:
En rätt stor kartong för två rätt små förpackningar med pennor. Även om pennorna ska kunna svälla, så behöver det nog inte tas hänsyn till här.
Nu har den här kartongen fraktas, när den kunnat vara ett brev. Som tar mindre plats. Vilket skulle göra det möjligt att få plats med mer i transporten. Och så vidare.
Dessutom hamnade kartongen på ett utlämningsställe, istället för i brevlådan, och tog upp tid och resurser för alla inblandade. 

Adlibris behöver tänka om lite där, men jag kommer inte ligga sömnlös över det. Men jag sover ju alltid gärna. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: