Fortsätt till huvudinnehåll

Lördagen

Jag har väldigt fina vänner som erbjudit sitt sällskap den här helgen när jag är ensam. Men för lördagen avstod jag från sällskap, jag har ett behov av att också få vara ensam med mina tankar ibland. Den möjligheten dyker ju inte upp särskilt ofta.

Vad gör man då, när man har en hel dag för sig själv? 
Svar: allt småfix som inte blir gjort alla andra dagar när man inte är ensam.
Köra lite tvätt, plantera citrusplantan, sortera ut prylar i skåpen, laga några plagg, byta plats på fästet arvsmassorna kan låsa fast cyklarna i, göra rent robotdammsugaren, gå och kasta sopor, ta hand om några blommor, och kela med katten.

Självklart fick jag också in en promenad bort till secondhandbutiken med ursäkten att lämna gamla pussel. Kolla in de nyaste secondhandfynden:
Till mig:
Blusen från Zara! Totalt förälskad för 39 kronor.
Klänning från Asos för 79. Kommer bli toppen om det blir något sommarväder. 
Och 4 Aspen lövet glas!! Jag har letat efter denna nostalgi-goding.

Det går ju inte att låta bli att leta efter kläder till arvsmassorna, fast deras garderober knappt går att stänga. 
Till Polarn blev det denna kombination:
Till Pyret denna:

Vad kan vara en bättre ensam-dag? Att fixa, rensa, städa och plocka är ju det bästa sättet att sortera även tankar och känslor, och just nu är de så himla svåra att sortera att jag behöver all hjälp jag kan få.

Hur som helst; kvällen spenderades inte alls ensam:
Om hon fick tror jag att hon skulle sitta fast på mig i ett babysele hela dagen. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: