Jag fick problem med synen i slutet av förra året. Det var ju inte mer än att jag fortsätter bli gammal och behövde ny styrka på linserna. Prova ut linser kan ta några försök, i en pandemi tog det lite längre tid att få till synundersökningarna som behövdes efter utprovning.
Men i februari fick jag till slut linser med rätt styrka! Jag kunde se, utan att få spänningshuvudvärk. Den 12:e mars beställde jag påfyllning av linser. Men så började förseningen av leveransen, fabriken hade "tillverkningsproblem", det gick inte att få tag i linserna hos andra leverantörer heller. Det knepiga med att få till utprovning av linser hade gjort att jag hade ett litet lager av linser i fel styrkor, och de fick jag börja använda. Det är ju inte en optimal lösning.
Det tog så lång tid hos leverantören, med ständiga besked om att leverans beräknades nästa vecka men att det inte kunde garanteras, att jag till slut fick gå till optikern och prova ut ett annat märke. All heder till Synsam som snabbt ordnade det, utan att ens ta betalt för det.
Nu, idag, äntligen, kom linserna i rätt styrka!
Jag kan se igen.
Jag kommer slippa spänningshuvudvärk, ryckningar i ögat och trötthet.
En resa från den 12:e mars till den 11: e maj på en vara som har en veckas beräknad leveranstid. Med över 6 veckor med fel styrka på linserna.
Ingen kompensation från Lensway för all försening, som krävt ledigt från jobb för nya synundersökningar, dock. Men många mejl om att det är dags att beställa linser.
Kommentarer