Fortsätt till huvudinnehåll

Min tur.

Jag kan väl inte vara sämre än alla andra, nu var det min tur att få feber, hosta och bli snorig. Sjukdag idag alltså.

Så jag fick ta det lugnt, som att ägna dagen åt att lägga klart nästa 500-bitars pussel. Så himla lagom aktivitet en sån här dag.


Man kan också glo på Blocket.
Jag har under en längre tid letat efter "nytt" bord och "nya" stolar till köket. Det har inte varit lätt. Jag ville inte köpa nytt, jag tycker att det är så himla onödigt, och lite tråkigt, så jag har sonderat andrahands marknaden. 

Lite kinkig har jag varit, jag bestämde mig för att jag inte ville ha vitt, jag ville inte ha ek och jag ville inte ha stålben. En snabb analys skulle kunna säga att det vill ingen annan heller, för det var till största del möbler i vitt och ek som annonserades ut. Blocket är ett ställe där det är lätt att få en känsla för vad som är på väg att bli omodernt. 

Men så idag hittade jag en annons. Lagom stort bord, rätt färg och stil, med förlängningsskivor och matchande stolar. Kanske något dyrare än jag tänkt, men jag blev förtjust och drog iväg ett meddelande. Belöningen för att vara hemma och vara sjuk är att man kan hinna först.


Herr B.o.B hämtade hela setet efter jobbet. Tjohoo.   
  
Till kvällen försökte jag trösta mig med den här nyheten. Det bästa av två världar liksom.


Inte vet jag om det kanske är snoret, hostan, febern eller huvudvärken som påverkar smaklökarna, men det var helt klart en besvikelse.

Nu satsar jag på att överleva helgen. 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.