Fortsätt till huvudinnehåll

Varför prova något nytt?

Herr B.o.B. skulle spendera dagen på pyjamasklubben. Jag gjorde misstaget att fråga arvsmassorna vad vi skulle hitta på, båda valde Skansen.
Alltså missförstå mig rätt, Skansen är super mysigt på alla sätt och vis, men igen, liksom.
Samtidigt så kunde jag inte komma på något bättre så vi åkte väl till Skansen då.

Det är ju så himla mycket lättare nu, de orkar gå från Centralen till Kungsträdgården för att ta spårvagnen ut, de orkar knata runt hela dagen (så länge man fyller på med mat och dryck), och de orkar ta sig hem (så länge man ger upp i tid). Sen är det högst oklart vad det är de uppskattar utöver den där ponnyridningen som lockar.
De tycker om barnföreställningarna på lill-skansen, de gillar att de får glass, de gillar rutschkanan på lill-skansen (som inte ens går att åka i), men annars... De är inte så intresserade av djuren och de vill inte titta i husen. Deras taktik är att leta upp djuret i inhängnaden, säga "Åh va söööt!" och gå in i husen och säga "Kan vi gå nu?" Ändå svarar de nio gånger av tio att de vill åka till Skansen.

Dagens happening uppstod när de satt och åt varsin korv, med en uppsjö av fåglar som bevakade varje tugga. Pyret hade sin korv lite för långt ner, typ vilade handen mot benet, så en snabb anka kom fram och ryckte åt sig hela korven. Det var ju 25 spänn åt skogen, men man överlever väl det. Vad värre var så uppstod en intensiv fågel-fight precis nedanför fötterna på henne och Polarn. Jag hann registrera deras skräckslagna miner och började sparka bort brödbitar och sjasa undan fåglar, men för sent. Pyret blev helt chockad och brast ut i gråt och Polarn ägnade resten av dagen till att fråga om fåglar skulle ta hennes grejer. Pyret har de senaste veckorna bestämt hävdat att fåglar är hennes favoritdjur, jag tror att det kan ha ändrats och jag ställer in mig på mardrömmar inatt.

Annars blev dagen lyckad, de var återigen nöjda med att ha varit på Skansen (borde köpa årskort). Men det var varmt som tusan och jag var pms:ig så det tog verkligen helt musten ur mig. Tur att man har de här helgerna så man hinner vila upp sig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.