Fortsätt till huvudinnehåll

Bara en söndag.

Barn behöver röra på sig för att må bra. I alla fall våra barn. Så eftersom vädret var som gjort för utomhusaktiviteter packade vi dem i bilen och for till skogs.
Fast innan skogen blev utforskad utfodrade vi arvsmassorna på värdshuset. För inte så länge sedan var det Polarn som åt mycket och gärna, det gör hon inte just nu, nu är det tydligen en kinkig period. Istället har Pyret tagit över stafettpinnen. Hon som varit ointresserad av mat sedan minuten hon kom ut, äter plötsligt dubbla portioner och smakar på nya saker. Vi uppmuntrar och hoppas det håller i sig. 
Något Polarn är bra på är istället att springa. Alltså freaky bra. Hon springer fantastiskt långa sträckor utan att bli trött. Hon är också sjukt stark i överkroppen och har en otrolig balans. Kan det vara en blivande friidrottare kanske.

För att söndagen skulle vara lite rolig bestämde jag att vi skulle låtsas att katterna fyllde år så att vi fick låtsas ha kalas.
Vi gjorde tårta och svidande om till kalasklänningar. Polarn talade om att jag inte fick ha bara klänning utan att det skulle vara en riktigt kalasklänning. Så jag drog på mig den skräddarsydda sidenklänningen jag hittade på secondhand men aldrig har användning för. 
"Wow. Du är en drottning mamma!" blev omdömet. Fast det så hon ju häromdagen också, när jag hade jeans på mig. Det sitter inte i kläderna alltså.
Spegeln ser ut som om den upplevt kriget, men det är det ju alltid någon del av hemmet som gör nu för tiden. Drottningen städar och undersåtarna kladdar ner, inget nytt på genus-fronten här inte. 

Imorgon är det måndag. En rejält intensiv vecka drar igång. Jag behövde verkligen låtsas ha kalas och äta tårta i sidenklänning för att ta mig an den här veckan känner jag. Men jag har en bra vapendragare vid min sida, vi ska ta oss igenom den. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.