Fortsätt till huvudinnehåll

Isn't she lovely.

Hur man orkar att ha ont någonstans hela tiden?
Genom att titta på sitt mirakel.
Det gör jag hela tiden.
Ansiktsuttrycken är många, spännande och väldigt roliga; pussmunnen är en personlig favorit.
Hennes kroppsspråk har redan lärt oss vad hon vill:
En hand mot kinden säger att hon är avslappnad och nöjd.
Båda händerna mot samma kind betyder att hon drömmer.
En hand på varje kind är en varning om att hon snart kommer gallskrika.
Jag har ännu inte vant mig vid att hon faktiskt är här, att hon faktiskt är vår, att den dagen vi väntat så länge på faktiskt är vår vardag. Det känns fortfarande lika overkligt.
Just därför kan jag titta på henne i timmar utan att kunna äta mig mätt, för att jag försöker förstå att hon är sann.
Och för att hon är så alldeles, alldeles underbar.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: