Fortsätt till huvudinnehåll

Det är magiskt.

Magikern John Houdi gästade Nyhetsmorgon och fick frågan om han trodde att det fanns magi på riktigt. Han svarade nej, för att världen var tillräckligt fantastiskt ändå. Typ.
Var inte det fint sagt?
Jag som brukar förklara att jag inte tror på spöken, gudar, väsen, healing, spåtanter eller annat övernaturligt för att jag är en torr och trist vetenskapstroende.
Nu har jag något bättre att svara.
Jag tror inte på sånt för att jag tycker att världen är tillräckligt fantastisk som den är. Det som går att förklara är så otroligt att jag inte behöver tro på sånt som inte finns.
Är inte det en vacker kärleksförklaring till den värld vi lever i?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: