Fortsätt till huvudinnehåll

Big Brother is watching.

Jag är kvinna.
Jag är fru.
Jag kommer snart bli mamma.
Alltså är det helt naturligt att jag är allvetande. Det är omöjligt att lura mig.
Men maken försöker.
När vi gav oss in i hela utredning och IVF karusellen var mitt krav att maken slutade röka. Jag skulle gå igenom undersökningar och ingrepp som var mindre roliga, hans motprestation var att hålla kroppen i så gott skick som möjligt. Vi skulle båda bidra med god fysik.
Jag slutade med ciggen för många år sen, alltså var det inget bekymmer, men istället var jag noggrann med motion och kosthållning, speciellt under de veckor som följde efter en insättning, för att optimera våra chanser.
Maken skulle sluta röka.
Han har smygrökt.
Flera gånger.
Jag har alltid kommit på honom.
För att jag är allvetande.
Nu har jag misstänkt att det har fuskats, fortfarande eller igen.
Jag är inte bara allvetande, jag är dessutom tålmodig och smart, som en liten haj, så jag har bara simmat runt i våra grunda vatten och väntat, utan att anstränga mig.
Igår kom jag på honom.
Hur?
Jag är smartare än honom.
Varför?
För att han är beroende.
Jag är preggo utan att ha de där massiva humörsvängarna, jag är bara trött och slö, så att agera passivt aggressiv kändes som det skönaste valet. Jag snodde hans cigg imorse, för ja, jag hittade dem -döh- och medan jag var pyjamasänka igen så utnyttjade jag mina gamla konstnärliga talanger för ett litet collage:

Det var riktigt roligt.
Vi får väl se om han uppskattar det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Dagens dag

Jag har ju helt glömt att berätta hur jag maxde den första sommarvarma och soliga dagen på året (i lördags)? Man följer med Cous-cous på en trip till Trosa. Där fanns Vintage sale med olika fynd: