Fortsätt till huvudinnehåll

Det gäller att passa på.

Det är uppenbart att vädret inte vet vad som gäller och att naturen är helt vilse. Utan jackor strosar vi runt bland massiva högar av höstlöv, i ett makalöst solsken. Samtidigt som brännässlorna, och annat, blommar.

Eftersom det uttalats något slags hot om att det här var sista dagarna innan det riktiga höstvädret anländer, kändes det viktigt att spendera mest tid utomhus. Vi har uppenbarligen varit lite ensidiga i val av aktiviteter eftersom Polarn utropar "Inte åka till skogen!" varje gång vi pratar om vad vi ska hitta på. Men att promenera i en stad kunde hon tänka sig. Speciellt när vi lockade med att storasyster kunde visa vad det fanns att utforska i staden. På så sätt blev också Pyret taggad, att få vara storasyster som hade sett och provat. 
Vi drog till Uppsala. 
Pelle Svanslös-lekpark, Biotopia och Evolutionsmuseum hann vi med, förutom lunch och fika. 

Nu är jag mör bortom vad som är rimligt, men solen och det vackra vädret nyttjade vi.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.