Fortsätt till huvudinnehåll

Dessa tider.

Polarn ligger stundtals och hostar så hon nästan inte kan andas på natten. På dagen har hon en lätt feber.
Pyret ligger som en kamin och kvider sig genom natten, när hon inte vandrar runt eller pratar i feberdrömmar. Utöver febern håller hon på att tappa sin första tand (vilket hon är mäkta stolt över).

Så VAB.

Nu är de tillräckligt krassliga för att ha extra kort stubin och vara allmänt kinkiga, men inte tillräckligt krassliga för att ligga nerbäddade i soffan. Alltid en härlig utmaning.
De vill göra saker, hela tiden, men orkar inte riktigt. Själv har jag haft en lätt huvudvärk hela dagen som kan vara på grund av hormoner, eller så kanske arvsmassorna smittat mig och en härlig feber väntar mig med. Oavsett gör det att jag också vill göra en massa saker utan att orka.

Men på något sätt tog vi oss genom dagen. Tre måltider, två mellanmål, en drös olika pysselprojekt och två filmer senare. Och Pyret ville lära sig virka. 

En hel rad kämpade hon sig igenom, med assistans.

Nu inväntar vi maj och mindre vabbiga tider.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Fika hjälper

Det blev ingen "mormormiddag" idag, som det annars är varje tisdag, för lilla mamsen var krasslig igen. Arvsmassorna krävde att middagen var så lik mormormiddag som den kunde vara, jag kom inte undan med detta alltså: Så jag gjorde fläskfilégratäng med ris och fick ta mig ut för att köpa fika. Då stötte jag på denna lilla raring Jag älskar Nutella. Allt med Nutella är gott, så inte alls överraskande att Nutella biscuits också var gott. De matchar även det ökade sötsuget som jag förstår hör ihop med förklimakteriet, precis som allt annat.  Jag tror att jag räddade tisdagen, även om arvsmassorna saknade sin mormor, morfar och Bobbo. Fika räddar det mesta.